|
Dětská hračka dříve a dnes
ŠÍPOVÁ, Daniela
Tato práce se zabývá vývojem a oblibou hraček v předškolním období. Cílem bylo popsat proměnu dětské hračky v průběhu posledních čtyř generací a oblíbenost hraček v těchto obdobích. Teoretická část práce vymezuje pojmy hra a hračka a jejich význam v předškolním období, dále se zabývá vývojem hraček v určitých historických údobích a faktory, které jejich tvorbu ovlivňovaly, charakterizuje různé druhy hraček. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky dotazníků a rozhovorů, které přispívají k celkovému pohledu na proměnu hry a hračky v období posledních 90 let a jsou důležitými východisky pro praktickou část této práce.
|
|
Grafická motorika předškolních dětí a její rozvoj před vstupem do základní školy.
KOCOVÁ, Ilona
Tato bakalářská práce se zabývá úrovní grafické motoriky u dětí v předškolním věku a odstranění obtíží v této oblasti. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, z nichž první teoretická charakterizuje dítě předškolního věku, vysvětluje pojem motorika, lateralita. Zabývá se vývojem kresby u dětí předškolního věku a správným úchopem psacího náčiní včetně jeho nácviku a správnou fixací polohy u pracovního stolu. Druhá - praktická část popisuje průběh grafomotorického kurzu, obsahuje kazuistiky dětí a analýzu jejich kreseb a fiktivního písma před a po grafomotorickém kurzu.
|
|
Chodská píseň v hudebně pohybových činnostech
JEŘÁBKOVÁ, Ivana
Předmětem této práce je téma "Chodská píseň v hudebně pohybových činnostech". Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává nejen o chodské lidové písni a jejím využití v předškolním integrovaném vzdělávání, ale také o hudebních schopnostech a hudebně pohybových dovednostech a jejich záměrném rozvíjení. Obsahem praktické části je na základě chodské písně vytvořený program hudebně pohybových aktivit a výzkumné šetření, které je zaměřeno na zjištění úrovně rytmického cítění a koordinace pohybu s rytmem hudby před a po realizaci programu. Ukázka hudebně pohybových aktivit z programu, který lze úspěšně praktikovat v mateřské škole, je přiložena na videonahrávce.
|
|
Rozvíjíme emoční inteligenci dítěte předškolního věku
SOUKUPOVÁ, Yvona
Bakalářská práce se zabývá tématikou rozvoje emoční inteligence dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu emoční inteligence a seznámení s některými autory známých publikací, které se touto tématikou zabývají. Praktická část poukazuje na možnosti práce s dětmi, a to konkrétně v rámci realizace projektu na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky pozorování s grafickým zpracováním.
|